יש ערוגה ויש כלים

המפגש השבוע היה ממוקד מאוד. בחרנו ערוגה אחת מאלה שסימַנּו במפגש הקודם והתחלנו לעבדה בשיטת התיחוח הכפול: הרטבת האדמה, הפיכת השכבה העליונה בקלשון והוספת קומפוסט. במפגש הקרוב נתחח בשנית. במקביל נכין ערוגה מוגבהת. לשם כך נדאג לקבל מראש אדמה גננית וגזם מהאחראי על הגינון בקמפוס. אם נספיק, נבנה ספירלת תבלינים. זהו מבנה בצורת תלולית מעוגלת, המתאים בעיקר לצמחי תבלין, שבו הצמחים נשתלים מסביב בִגבהים שונים. כך אפשר לשתול צמחים רבים יותר על אותו שטח אדמה וּלהתאים לכל צמח את התנאים העדיפים לו: מידת החשיפה לשמש וכמות המים. בכל ערוגה מוכנה יהיה עלינו לחבר את צנרת ההשקיה עם הטפטפות. כל זאת במטרה להתחיל לשתול ולזרוע בשבוע הבא או בזה שאחריו. כמו-כן, נשתול השבוע שיחי פיטנגו ועָר אציל (דפנה) ב"מעגל הביניים", אזור הגבול בין הגינה למדשאה. עבודה דחופה נוספת היא הקמת עמדת הקומפוסט. זוהי הזדמנות לכל מי שמעוניין ללמוד, איך להקים ערימת קומפוסט, אך לא בטוח, שנספיק לעשות זאת השבוע.

אם כן, למי שמצא את עצמו במפגש האחרון מתבונן על אחרים, בעת שהם עובדים (עקב מחסור בכלים, אדמה וגזם), ראשית, זה לא מַזיק לפעמים… וּבכלל, הגינה איננה מקום לַעבודה בלבד, כדאי מאוד לשהות בה וּלהתבונן וכך להכיר את השטח טוב יותר. שנית, במפגש הקרוב יש עבודה לכולנו, וכל זוג ידיים נוסף רצוי.

הקלשון, שהשתמשנו בו, הושאל מהגנים הבוטניים, אך אין עוד צורך בכך. היום קיבלנו את הציוד שהזמנו מֵחנות "כלבו לגן" במושב נחלים: כלי עבודה וקומפוסט. שוב תודה לביה"ס פורטר על המימון.

מי מכם שמעוניין להתעדכן באופן שוטף על הנעשֶה בגינות הקהילתיות בתל אביב וּסביבתה, מוזמן להצטרף לִרשימת התפוצה של עודד משולם, oded.meshulam@gmail.com .

אלון

כתיבת תגובה